Equmeniakyrkan uppmärksammar Kitte Ströms mässa

Mässan I din härlighet, som framfördes i Stuvstakyrkan den 14 maj, kommer att framföras ännu en gång. Den 11-12 november är det körhelg för Equmeniakyrkans Sångarförbund i Andreaskyrkan. Deltagarna kommer under ledning av Kitte Ström öva in några sånger ur mässan. På kvällen den 11 november framförs hela mässan av Chorus Celeste.

Helgen kommer att ägnas åt att sjunga outgivna sånger, bland annat sånger ur I din härlighet. Tanken är att dessa sånger och även mässan, ska ges ut av Equmeniakyrkans sångarförbund så att fler körledare och körer kan ta del av musiken.

I din härlighet finns tillsammans med Kirsi Forsbergs vackra foton på Stuvstakyrkans YouTube-kanal. Lyssna och njut när du klickar på videon nedan: